5 Tips bij einde schooljaarstress


Einde schooljaarstress...

Wij merken het hier thuis heel goed dat het einde van het schooljaar nadert.

Ze zijn moe, kunnen minder verdragen en worden sneller boos.
Ze maken onderling ook meer ruzie.

Dit zijn reacties die natuurlijk heel normaal in deze periode.
Waarom is deze einde schooljaarstress zo normaal?
• De normale schoolstructuur valt weg, lessen worden vervangen door spelletjes.
• Boeken worden stilaan mee naar huis gegeven.
• Er wordt misschien wel een feestje gepland
• Het is het 1ste jaar na de coronamaatregelen dat onze kids terug volledig naar school zijn geweest.

Allemaal veranderingen waar door sommigen overprikkeld geraken of hun houvast wat kwijt zijn.
Ik geef je hier graag enkele tips om met deze einde schooljaarstress om te gaan.
1. Zorg voor voldoende rustmomenten, zodat ze kunnen ontprikkelen
2. Plan niet elke vrije moment vol met andere activiteiten
3. Doe eens een voetmassage, zodat ze met hun voeten op de grond komen
4. Maak een duidelijke vakantieplanning, je kan maandplanners afprinten en laten zien naar waar ze gaan in de vakantie.
5. Praat met hen, ze kunnen vaak zelf goed aangeven wat ze nodig hebben om de nodig rust te vinden.
6. Geef hen de tijd om de overstap naar vakantie te nemen.

Hopelijk heb je iets aan mijn tips
Daarnaast wens ik iedereen een heel leuke vakantie en geniet van de family/me-time momenten.


Praktijk Yojoma

Mensen een moment van rust aanbieden in deze tijden van gehaast leven en stress.