Massage & Yoga voor Volwassenen

Relaxerende Massage

Een relaxerende lichaamsmassage is een massage die ervoor zorgt dat door zachte bewegingen de spieren en de huid volledig ontspannen.

Bij de relaxerende massage wordt zowel voor- als achterkant van het lichaam gemasseerd. Deze massage is dus bedoeld om het hele lichaam te laten ontspannen.

Deze massage is ook goed voor de bloedcirculatie.

Zwangerschapsmassage

Zwangerschapsmassage kan helpen om zwangerschapskwaaltjes te verminderen.

Bij deze vorm van massage ga je ontspannen, waardoor het stressgevoel dat je meedraagt vermindert.

Deze massage kan zorgen voor een betere nachtrust en heeft zo een positief effect op het verdere verloop van de zwangerschap.

Massage tijdens de zwangerschap kan de volgende effecten hebben:
– In het eerste trimester ga je je fitter voelen en gaat de hoofdpijn en misselijkheid verlicht worden.
– Tijdens het tweede trimester gaat de massage zorgen voor minder rugpijn en pijn in de benen. Het kan eventuele krampen ook verminderen.
– Tijdens het laatste trimester gaat de massage zorgen voor minder pijn en een aangenamer gevoel. Omdat dit toch wel de lastigste periode van de zwangerschap kan zijn.

Sportmassage

Sportmassage is bedoeld om de lichamelijke conditie van de sporter te verbeteren.

Met dit soort massage helpen we het evenwicht van het menselijk organisme te herstellen. Hiermee kunnen we blessures voorkomen en overbelasting en spierpijnen genezen.

Er zijn twee soorten sportmassage:

– Activiteitsmassage:
⇒ Voor een goede doorbloeding van de spieren voor de inspanning.
⇒ Om blessures te verminderen of te voorkomen.
⇒ Voor een betere voorbereiding op belasting.

Opgelet: massage is geen vervanging voor opwarming!

– Passiviteitsmassage:
⇒ Om na de inspanning de belaste spieren te herstellen.
⇒ Voor wanneer er tijdelijk niet gesport kan worden.
⇒ Om gespannen spieren te stimuleren.

Sportmassage kan zowel voor recreatieve als professionele sporters.

Pedicure

We lopen een hele dag op onze voeten, daarom willen we ze ook de beste verzorging geven.

Als gespecialiseerd voetverzorgster kan ik de meeste nagel- en eeltproblemen oplossen.

In mijn praktijk maak ik enkel gebruik van biologische of natuurlijke producten.

Iedereen is welkom, met of zonder probleemvoeten.
Je kan dit gerust nog combineren met een massage of een gellak op de nagels.

Je bent welkom na afspraak.

Gellak

Met Gelish hoef je jezelf drie weken geen zorgen te maken over je nagels.

Gelish wordt aangebracht zoals normale nagellak, maar geeft hetzelfde resultaat als gel.
Het brengt geen schade aan de nagel, maar verstevigd en bevordert de natuurlijke groei.

Gelish kan zowel op vingernagels als op teennagels aangebracht worden.

Yin-yoga

Ben jij toe aan ruim 1 uur quality time met jezelf om terug in balans te geraken en je batterij op te laden?

- Lijkt het je heerlijk om de vele prikkels en stress van de dag letterlijk van je te laten afglijden?

- Wil je graag mindfull en in alle rust op de yogamat kunnen afstemmen wat je lichaam en geest nodig heeft, zodat de tijd die je buiten de mat doorbrengt ook zo ontspannen mogelijk kan verlopen?

Neem dan deel aan de rustige Yin/Restorative yoga groepslessen die zowel voor beginners zijn als voor gevorderden.

Tijdens de les worden verschillende houdingen aangenomen. De meeste houdingen zijn liggend, terwijl je; deels of volledig, wordt ondersteund door zachte hulpmiddelen (yoga props): blokken, bolsters, dekens en kussens. Of eventueel een extra mat.

De houdingen, ook wel poses of asana’s genoemd, worden voor een aantal minuten aangehouden, zodat er voldoende tijd is om volledig in de ondersteuning te zakken. Zo kan (volledige) overgave gecreëerd worden en kan het lichaam, als wel de geest de gelegenheid en tijd krijgen om zich letterlijk gedragen te voelen. Zodat het zich kan onthaasten en opladen met energie.

Veel al liggend of zittend maken we connectie met verschillende lagen in het lichaam: spieren, gewrichten en bindweefsel. We tunen-in op de lichamelijke gewaarwordingen en creëren ontspanning, versterken en versoepelen ons lijf en met name de nek/schouders, rug en bekken. Weg uit de rat-race, terug naar de rust en ruimte in jezelf door je te laten begeleiden door je eigen adem. Je komt lichamelijk, geestelijk en emotioneel weer tot rust en in terug in balans.

De poses zijn zorgvuldig geselecteerd in opbouw, volgens een bepaald thema (bijvoorbeeld detox, hart-coherentie-, inslapen/slapeloosheid, etc) welke per groepsles verschilt afgestemd kan worden op de vraag van de deelnemer. Tijdens elke les maken we contact met de adem, zoals het op dat moment is, of beoefenen een bepaalde techniek.

Gun jezelf deze vorm van yoga welke bijdraagt aan herstel van een burnout, een recuperatie van een ziekte of operatie. Het ZEN gehalte op pijl houdt voor die aankomende drukke werkweek OF het terug in balans zetten van de toewijding die je vaak aan anderen geeft door tijdens deze me-time yogales voor jezelf te zorgen.

1 uur en een kwartier op een zachte manier bewust afstemmen op je lichaam, en het geven wat het nodig heeft en verdiend: namelijk herbronnen vanuit zichzelf.

We starten met een kennismaking reeks van 4 lessen op dinsdag avond 6 oktober vanaf 20.00-21.15 uur tot 27 oktober 2020. Je krijgt een korting van 10 Euro en betaald voor deze reeks dus maar 40 Euro ipv 50 Euro (10 Euro per les ipv 12,50 per les).

De volgende reeks met 6 lessen start op 9 november tot 15 december 2020. Opnieuw dinsdag avond vanaf 20.00 – 21.15 uur. Geef je je op voor 30 september 2020 krijg je de reeks voor een Early Bird prijs van 67,50 Euro ipv 75 Euro.

Inschrijven kan op :

houseofshiva.shakti@gmail.com



Praktijk Yojoma

Mensen een moment van rust aanbieden in deze tijden van gehaast leven en stress.